Personalisatietips voor kleine wijnbedrijven

0
177

Uzelf in de wijnindustrie te onderscheiden van andere leveranciers – dit is essentieel voor veel kleine wijnbedrijven vandaag de dag. Niet alleen het juiste aanbod is voor u als verkoper doorslaggevend. Vooral in de vertrouwde wijnwinkel zijn klanten altijd blij met bepaalde hoogtepunten. Ontdek wat u kunt doen om een statement kunt maken voor uw wijnwinkel.

Een wijnervaring creëren

Klanten stellen vandaag de dag totaal andere eisen dan tien jaar geleden. De meesten willen echt weten waar het product vandaan komt en welke werkprocessen erachter zitten. Vooral als het om wijn gaat, is dit van groot belang. Kleine wijnbars of wijnwinkels kunnen een prachtige start maken met het advies en een complete wijnervaring creëren. Dit begint bij het consult of de proeverij en eindigt bij de aankoop van de fles. Creëer een passende stemming en u wordt herinnerd door uw klanten.

Bied geschenkopties aan

Of het nu gaat om een familiefeest, een verjaardagscadeau of een brunch met je beste vriendin, een fles wijn is altijd een geweldig souvenir. Als wijnondernemer kunt u uw bedrijf in de kijker zetten met gepersonaliseerde flessenverpakkingen van bijvoorbeeld karton of hout. Niet alleen kunt u uzelf en uw bedrijf zichtbaarder maken. U kunt uw klanten ook rechtstreeks geschenkverpakkingen van hoge kwaliteit aanbieden. Presenteer de aangeboden kartonvarianten zichtbaar in de winkel – ook uw klanten zullen het op deze manier waarnemen.

Nodig wijnbouwers uit

Niets is beter dan rechtstreeks van de wijnmaker te leren wat elke wijn zo bijzonder maakt. Regelmatige wijnproeverijen kunnen uw bedrijf onderscheiden. U kunt zich richten op het assortiment van de betreffende wijnbouwer. In de kleine kring blijven deze avonden nog lang in het geheugen gegrift. Nog een tip: De passende aanbiedingen voor wijnproeverijen bieden uw klanten extra stimulansen om te kopen.