Stichting heeft een nieuwe voorzitter

Claudia Bisschops

Bij stichting promotie Limburgse wijnen neemt bestuurslid Mr. Drs. Claudia Bisschops per 1 januari 2023 de voorzittershamer over van Jules Odekerken. Zij gaat zich richten op het ontwikkelen van de organisatie en de relatie met de stakeholders.

„Het is nog vrij onbekend wat de stichting zoal heeft gedaan en daar wil ik verandering in aanbrengen” aldus Bisschops.

Het bestuur bestaat naast Claudia Bisschops uit Henk Spit en Jules Odekerken. De laatste zal de taak van secretaris /penningmeester vervullen. De stichting heeft als doel de Limburgse wijn te promoten door het bevorderen van het wijntoerisme. www.routedesvins.nl

Claudia schreef de onderstaande tekst:

Lieve wijnvrienden

Omdat ik voor velen van u waarschijnlijk geen bekend gezicht ben, wil ik mij graag aan u voorstellen. In 2010 werd ik besmet met het wijnvirus. Al snel volgde de opleiding tot sommelier aan de academie voor Gastronomie en de afronding van de WSET Diploma Course. In 2020 was de kroon op mijn wijneducatie het verkrijgen van het diploma tot Weinakademiker op een onderzoek naar de correlatie tussen smaak en karakter, met daarbinnen zowel een theoretisch als een praktijk onderzoek. Maar het blijft niet alleen bij theoretische kennis. In mei van dit jaar hebben wij een microwijngaard aangeplant van ongeveer 0,3 ha.op onze Bisschopshoeve waar ik samenwoon met Ger en onze twee honden Apollo en Leta. Sinds 2014 runnen wij naast ons werk als consultant Wijnkoperij Bisschopswijn. Als lid van de erkenningscommissie BOB Mergelland ben ik belast met de toekenning van het BOB predikaat. In april dit jaar heb ik vanuit het ministerie van LNV zitting genomen in een werkgroep van het OIV/UNWTO die zich bezig houd met het mondiale wijn- en wijntoerisme vraagstuk.

Met het oog op de doorontwikkeling van de stichting hebben mijn mede bestuursleden mij gevraagd om de taak van voorzitter te aanvaarden. Een uitdaging die ik graag aanga. In de komende jaren wil ik een gezonde organisatie neer zetten die breed gedragen wordt. Daarmee kunnen wij het goede werk en het ruime netwerk dat de stichting reeds heeft opgebouwd duurzaam continueren en uitbreiden met nieuwe uitdagingen zoals een nauwere samenwerking met het wijntoerisme in Belgisch Limburg. En meer bekendheid voor de Limburgse wijnen in zowel buitenland als in eigen land.

vineuze groet,

Claudia

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in