Home Persberichten

Persberichten

Een hoofdrol voor de Limburgse wijn

Streekproducten worden steeds belangrijker. Gelukkig kennen we in Limburg goede streekproducten  zoals de Limburgse wijnen. Voor een groot aantal genieters binnen en buiten Limburg is de Limburgse wijn nog niet zo bekend, maar daar gaat...

“Laten wij samen de schouders eronder zetten”

De kersverse directeur van Maastricht Marketing legt het kraak helder uit: "Wijntoerisme is de toekomst, laten wij samen de schouders eronder zetten. Wijnbouw en wijntoerisme verdienen een kans."  

Verdieping samenwerking met VVV Zuid Limburg

Wij zijn lid geworden van VVV Zuid Limburg. Hiermee zetten wij een vervolgstap in de samenwerking met Nederlands eerste bureau voor toerisme. "Het doel is om het wijntoerisme te ontwikkelen. Een speerpunt voor 2019...

Stimulans voor het wijntoerisme in Limburg

‘Vrienden van Limburgse wijn’ (www.vriendenvanlimburgsewijn.nl) is een wijnclub die streeft naar het bieden van aansprekende ervaringen die aan Limburgse wijn gerelateerd zijn. Zo kunnen wijnclubleden bijvoorbeeld met een sommelier/gids op pad voor interessante bezoeken aan...

Wijntoerisme

"Wijntoerisme is een beleving van de Bourgondische levensstijl door het bezoeken van wijngaarden in het Limburgse landschap, in contact komen met wijnproducenten, de regionale cultuur en genieten van streekwijn en spijs”, Aldus Jules Odekerken.  

Provincie steunt de stichting

De penningmeester van stichting promotie Limburgse wijn is in zijn nopjes. De eerste subsidiebijdrage is binnen. Bert Kannegieter: "Hiermee kunnen wij onze plannen verder gaan uitwerken en professionaliseren. De subsidie is verstrekt door de...
biologische wijn

Ontdek de Limburgse wijn

Meer dan 96% van de Nederlanders heeft nog nooit een glas Limburgse wijn geproefd … Au! Hoog tijd om daarin verandering te brengen. De kersverse stichting Promotie Limburgse wijnen neemt de uitdaging aan. Onder het...
Jules Odekerken

Nieuwe stichting gaat Limburgse wijn promoten

Limburgse wijn verdient het om ontdekt te worden door de consument. De wijnen worden steeds beter. Hoogste tijd om de producten eens te gaan promoten.